איך לשמור על מקלחון זכוכית לאורך זמן?

תוכן עניינים

איך לשמור על מקלחון זכוכית לאורך זמן?

בחרתם מקלחון זכוכית חדש לחדר הרחצה שלכם? מעולה! עכשיו רק נותר לדאוג שיישאר נקי ומצוחצח לאורך זמן. כך תעשו את זה נכון.

אין כמו מקלחון זכוכית. רבים מאיתנו נהנים מדי יום ממקלחת מפנקת במקלחון שלהם. אבל לנקות אותו? זה כבר פינוק הרבה יותר מפוקפק שרובנו נוטים "לחפף" בו, למרות שהיינו רוצים לשמור על המראה הנקי והאלגנטי של המקלחון שלנו לאורך זמן.
זה אולי יפתיע אתכם אך יש לא מעט אנשים שמתעלמים מזה שצריך לנקות את חדר הרחצה ביסודיות ואנחנו לא מדברים רק על שטיפה של הרצפה. רבים מאתנו חושבים שאם גם ככה מים וסבון זורמים מדי יום במקלחון, הוא עצמו לא זקוק לניקוי תדיר ולכן נוטים להזניח את התחזוקה שלו.

המקלחונים היום עשויים מחומרים איכותיים המעניקים להם חיים ארוכים ושומרים עליהם. עם זאת, חוסר תחזוקה עלול לגרום להצטברות אבנית וקורזיה היוצרים בלאי, לכלוך ועובש. 

לכן אנו שמחים לשתף אתכם בטיפים שניתן לאמץ כדי שמקלחון הזכוכית שלכם ימשיך לפנק אתכם לאורך שנים.

השתמשו רק בחומרי ניקיון מתאימים

אחת הטעויות השכיחות ביותר שגורמות נזקים בלתי הפיכים לצירים של המקלחונים היא שימוש בחומרי ניקוי כימיים עוצמתיים הגורמים לשכבת המתכת העליונה של הצירים להתקלף. כך נוצר במהירות בלאי בצירים וכדי להימנע מהחלפה מיותרת שלהם, ניתן בהחלט להסתפק בחמר ניקוי נוזלי ייעודי לניקוי חלונות ומראות או אפילו בחומץ פשוט.

גרפו את המים לאחר כל מקלחת

בחרתם כבר מקלחון זכוכית יפה ואלגנטי, השקעתם בהתאמה אישית לחדר הרחצה שלכם ולצרכים שלכם, לא תשמרו עליו כמו שצריך? הפעולה הבאה יכולה להישמע לכם קצת מטרחנת ומייגעת אבל היא תשמור על הזכוכיות של המקלחון שלכם נקיות ומבריקות לאורך זמן ותטפל בנזקים העלולים להיגרם כתוצאה מהצטברות לא רצויה של אבנית. פשוט, בסוף כל מקלחת השתמשו במגב ידני כדי לגרוף את האדים והמים המצטברים על דלתות המקלחון. כן כן, אחרי כל מקלחת. מייגע כבר אמרנו, אבל אם תקפידו על ההרגל הזה, דלתות המקלחון יישארו מבריקות וחדשות גם שנים לאחר ההתקנה.

אל תשתמשו בסקוטש לניקוי כלים

רבים נוטים לחשוב שהזכוכית עמידה מספיק כך שאפשר לנקותה עם סקוטש לניקוי כלים או עם ברזלית. הדבר הוא כמובן שגוי מהיסוד והשימוש באביזרי ניקוי מסוג זה עלולים לגרום לשריטות על הזכוכית ואתם ממש לא רוצים שריטות על מקלחון הזכוכית החדש שלכם.

התקינו מעצור לדלת המקלחון

מקלחונים לעיתים ממקומים בסמוך לחפצים שונים כמו מתלה למגבות, מתקן לנייר טואלט, ארון שירות או כיור. כאשר אנחנו משתמשים באופן יומיומי בדלת המקלחון, פותחים וסוגרים אותה לעיתים קרובות, עלולות להיווצר שריטות וגרוע מזה, הדלת עשויה אף להישבר או שעלול להיגרם נזק רציני לציריה. לכן חשוב להתקין מחסום עמיד, עדיף כזה המחובר לרצפה באמצעות קידוח.

אל תתלו מתלה על המקלחון, לכו על מדף

מתלה זמני ממתכת נראה לנו כמו פתרון אידאלי, פשוט וזמין, המאפשר לנו להניח את בקבוקי הסבון, השמפו והמרכך שלנו במיקום נוח ונגיש על דלת המקלחון. פתרון זה גם מקל עליו מכיוון שאינו מצריך קדיחה בקרמיקה או בשיש. עם זאת , הבעיה שמתלים אלו יוצרים היא שכל פתיחה וסגירה של המקלחון הופכת למסורבלת יותר וכן קיים סיכון גבוה יותר לשריטות. רבים מאתנו חושבים שהמתלה מסתיר את השריטות ולכן הכל בסדר, אבל מה יקרה כאשר תרצו להיפטר מהמתלה או להחליפו במתלה אחר? השריטות יישארו שם והן עלולות להיות יותר מורגשות.

אז איך בכל זאת נדאג למשטח אחסון נוח? יש לכך הרבה פתרונות מאד אסתטיים ונוחים לשימוש כמו מדף זכוכית במקלחת שניתן לתלייה במרווח מהקיר כך שלא גורם להצטברות של מים בחיבור בין המדף לקירות. 

לסיכום, מקלחון זכוכית חדש זה כיף! בדיוק בגלל זה כדאי שתשמרו עליו חדש לאורך זמן.

לפרטים נוספים לחצו כאן

שתפו את הפוסט:

לשיחה עם שרון