איך לתכנן נכון חדר רחצה קטן?

תוכן עניינים

איך לתכנן נכון חדר רחצה קטן?

רוצים לעשות שינוי בחדרה הרחצה שלכם אבל אתם מוגבלים מבחינת המקום? גלו את כל הדרכים לעשות את זה נכון

הידעתם? על מנת שחדר יכלול גם שירותים וגם מקלחת עליו להיות לפחות 1.60 מ"ר או 0.9/2.3 מטר על פי התקן הישראלי. יחד עם זאת, על חדר רחצה שהשטח שלו קטן מ-4 מ"ר נחשב לחדר רחצה קטן באופן יחסי. כאשר אנו רוצים לשפץ חדר רחצה שכזה, עלינו כמובן להתחשב במגבלות המקום ולהתאים אותו בצורה נכונה גם לצרכים שלנו וגם לטעם העיצובי שלנו. כל הצרכים הללו יכולים להתנגש ולהפוך את מלאכת העיצוב, התכנון והשיפוץ למשימה לא קלה בכלל. אז איך בכל זאת ניתן לעצב בצורה חכמה את חדר הרחצה הקטן שלנו? הנה כמה כלים שיעזרו לכם.

תחילה צריך לחשוב על שלושת האלמנטים המרכזיים שמרכיבים כמעט כל חדר רחצה- אסלה, כיור, שבדרך כלל מונח על ארון, ואמבטיה/ מקלחת או מקלחון. כמובן שהאפשרות הרצויה והחסכונית ביותר במקום היא מקלחון אבל יחד עם זאת, משפחות צעירות רבות עם ילדים קטנים לא מוכנים לוותר על האמבטיה. חשוב לדעת שברב חדרי הרחצה הכל אפשרי, רק צריך לתכנן חכם ונכון, לדאוג שיהיה לנו נוח בחדר הרחצה שלנו ולאפשר גישה נוחה לתחזוקה ולתפעול.

אבל לפני שאנחנו ניגשים לבחירה החשובה ביותר, הלב של חדר הרחצה שלכם, המקלחון או האמבטיה, נתחיל מהמרכיבים הנוספים.

כולנו רוצים לשבת בנוחות על האסלה שלנו ולכן המיקום שלה צריך להיות כזה המאפשר ישיבה נוחה ומרווחת עד כמה שאפשר וכן כזה שיאפשר לנקות ולתחזק אותה בקלות. חשוב לשמור על מרווח מהקירות של לפחות 50 ס"מ משני צדי האסלה ועל שטח פנוי של לפחות 70 סנטימטר ממולה, כדי שיהיה אפשר לקום ולשבת בצורה נוחה ונעימה.

איך עוד נוכל לחסוך מקום בבחירת אסלה? יש לנו יותר אפשרויות מאשר אנו חושבים. אסלה תלויה עם ניאגרה סמויה המוטמעת בתוך הקיר תחסוך מקום באופן ודאי ותגרום לתחושה אוורירית יותר בחלל. כמובן היא גם בעלת מראה עכשווי ונקי יותר וכן ניתן להשיגה במחיר נוח, אם כי יקר יותר מאסלה סטנדרטית.

בואו נדבר על הכיור או יותר נכון על הארון שהוא בדרך כלל מונח עליו. כולנו היינו רוצים כמה שיותר מקום אחסון בבית ובמיוחד בחדר האמבטיה. אך עם זאת בחדר רחצה קטן, מומלץ ללכת על ארון צר באופן יחסי של עד 90 סנטימטרים שיאפשר לכם להתהלך בחדר הרחצה באופן נוח יותר ולהעניק לו מראה מרווח יתר. לכן, עשו רשימה של דברים שאתם חייבים לאחסן בחדר הרחצה ודברים שניתן לאחסן במקומות אחרים, כך שתאחסנו בארון את המינימום וכך ארון קטן וצר ישרת אתכם ויתאים את עצמו לצרכים שלכם. חשוב שתמקמו את הארון עם הכיור על קיר פנוי כדי שתוכלו לתלות מעליו מראה וכן בסמוך לנקודת חשמל בעזרתה תוכלו להטעין מברשת שיניים חשמלית או מכונת גילוח.

ועכשיו הגענו לגולת הכותרת- אז על מה אנחנו הולכים- אמבטיה, מקלחון, או אמבטיון?

אמבטיה או אמבטיון- משפחות צעירות כאמור בדךך כלל ילכו על הכיוון הזה. אבל ממש לא כדאי לחשוב על כך כפשרה. למרות שאמבטיה או אמבטיון ייתפסו מקום גדול יותר ממקלחון עדיין הם הפתרון האולטימטיבי למשפחות עם ילדים צעירים. גם כאן ניתן ללכת על אמבטיה צרה יחסית. היתרון של האמבטיון הוא גם מבחינה פרקטית וגם מההיבט העיצובי כאשר מחיצת הזכוכית המותקנת על האמבטיה מונעת השפרצות על חדר הרחצה כולו וכמובן אסתטית יותר מכל וילון אמבטיה. החומרים מהם עשויות האמבטיות החדשות מבטיחות עמידות לאורך שנים ותחזוקה פשוטה.

לקריאה נוספת על אמבטיונים

מקלחון- הפתרון הזה כמובן פרקטי יותר לחדרי רחצה קטנים מכיוון שהוא חסכוני במקום הרבה יותר מכל אמבטיה. אפילו משפחות עם ילדים קטנים שלא מוכנות לוותר על מקלחון מוצאות פתרון למקלחות של הקטנטנים. למרות שאמבטיה נחשבת לפינוק האמיתי, מקלחון יכול לספק מקלחות מפנקות לא פחות ואכן נחשב כנוח ופרקטי יותר בעיני רוב האנשים. בכל הנוגע לבחירת המקלחון המושלם עבורכם, בטורס גלאס מציעים לכם מקלחון בהתאמה אישית כאשר כל מה שאתם צריכים זה להבין מה האפשרויות הקיימות מולכם ואיזו מהן מתאימה באופן הטוב ביותר לצרכים שלכם.

לקריאת נוספת על מקלחונים

ליצירת קשר והזמנות

שתפו את הפוסט:

לשיחה עם שרון