התקנת מקלחונים – טיפים והמלצות לשנת 2022

ביצוע התקנת מקלחונים - על ידי טורס גלאס זכוכית בהתאמה אישית

תוכן עניינים

בשנים האחרונות, הביקוש למקלחונים הולך וגובר – ובצדק. רבים מעצבים את חדר הרחצה שלהם ומעדיפים להתקין מקלחון אסתטי ויפה, בגודל פרופורציונלי לחדר, ולהיפטר מהאמבטיה המגושמת. אם אתם רוצים לבחור בתבונה את המקלחון הבא שלכם, עברו על ההמלצות והטיפים הבאים ואתם מסודרים:

טיפים והמלצות להתקנת מקלחונים

בחירת סוג המקלחון

התקנת מקלחונים מתחלקת לקטגוריות וקריטריונים שונים:

ראשית, צורת המקלחון – מקלחון Freestanding, שעומד בחלל ללא תמיכה מהקירות. מקלחון מהסוג הזה מתאים בעיקר לחדרי רחצה גדולים יותר. בנוסף, ישנו המקלחון הפינתי, התחום על ידי שני קירות ונמצא, כמובן, בפינת החלל. מקלחון פינתי חוסך מקום רב ולכן הוא מתאים כמעט לכל חדרי הרחצה והוא הנפוץ ביותר בישראל. 

כשאנו מדמיינים מקלחון, רובנו חושבים על המקלחון המרובע והקלאסי, אך כיום ישנם מקלחונים פינתיים מעוגלים, עם דלת מעוגלת. היתרון במקלחון המעוגל הוא שאתם מרוויחים בזכותו עוד מקום בתוך המקלחון, מבלי שתצטרכו להגדיל את המקלחון עצמו ולגרוע מהחלל. 

בנוסף, התקנת מקלחונים מתחלקת גם לפי צורת הפתיחה – מקלחון פתיחה או הזזה. מקלחון פתיחה מגיע עם דלתות המורכבות על צירים, אשר נפתחות אל תוך המקלחון או החוצה. מכיוון שיש צורך בפתיחת דלתות, מקלחון פתיחה דורש יותר מקום בחדר הרחצה. מקלחון ההזזה, לעומתו, הוא מקלחון עם דלת שנעה על פני מסילה. מקלחון כזה מתאים במיוחד לחדרי אמבטיה קטנים, מכיוון שהוא חוסר המון מקום, אך גם חדרי רחצה גדולים ירוויחו ממנו.

סוג נוסף של מקלחון, שהוא יוצא דופן מהאחרים, הוא האמבטיון. אמבטיון הוא אמבטיה עם מקלחון, או ליתר דיוק – אמבטיה תחומה שמותקנת עליה דלת זכוכית.

 

הגודל – גודל המקלחון

מקלחונים מגיעים בגודל סטנדרטי של 80×80 ס"מ, אך לעתים אתם תצטרכו להגדיל או להקטין אותו, בשל הגובה שלכם, הגודל של חדר הרחצה שלכם או, לא פחות חשוב מכך, הרצון שלכם למקלחון גדול יותר. 

בביצוע התקנת מקלחונים, בחרו את גודל המקלחון בהתאם לאמור לעיל, כך שלא יתפוס את כל חדר הרחצה שלכם. השאירו מספיק מקום, שתוכלו לנוע בחלל בחופשיות ולהרגיש שיש לכם מרחב ואוויר.

 

הזכוכית

זכוכית המקלחון היא אחד החלקים החשובים ביותר שבו. מצד אחד, ככל שהזכוכית תהיה עבה יותר, כך היא גם תהיה כבדה יותר, מה שעלול לגרום לכם להילחם בה בכל פעם שתרצו לפתוח ולסגור את הדלת, וכתוצאה מכך אתם עלולים לפגוע בדלת עצמה. מצד שני, אם הזכוכית תהיה דקה או קלה מדי, אתם חושפים את עצמכם לסיכון של ממש – זכוכית שנשברת כי החלקתם במקלחת, למשל, היא אסון שאין לכם שום רצון להתמודד איתו.

הפתרון לכך קל משזה נשמע – פשוט ודאו שהמקלחון שאתם בוחרים עומד בתקנים של מכון התקנים. התקנת מקלחונים תקינה צריכה להתבצע עם זכוכית מחוסמת או זכוכית רבודה.

 

המראה – עיצוב ופונקציונליות בהתקנת מקלחונים

העיצוב של חדר הרחצה שלכם חשוב לא פחות מהפונקציונליות שלו. בחרו במקלחון שמחמיא לעיצוב החלל ולטעם שלכם. ניתן לבצע התקנת מקלחונים במבחר עצום של צבעים, צורות וטקסטורות, כך שאתם רק צריכים לבחור. 

למידע וקריאה נוספת בנושא, אנו ממליצים לכם להיכנס אל המאמר שלנו – מקלחון לאמבטיה – עיצוב צורה וגודל | המאמר השלם

בהצלחה!

 

שתפו את הפוסט:

לשיחה עם שרון