מקלחונים בהתאמה אישית

תוכן עניינים

אין כמו להגיע הביתה אחרי יום עבודה מעייף, לפתוח את הדלת ולמצוא מרחב מזמין ויפה. לא צריך להיות מעצב בית בית מדופלם כדי להפוך את המרחב הביתי לכזה, אפשר פשוט להתחיל לשים לב לפרטים הקטנים ולעשות בחירות נכונות. חלל הבית מורכב מסלון, מטבח, חצר, חדרים וחדר רחצה, לכל אחד מהם כדאי להתייחס באופן המתאים להם, החשיבה על הסלון והמטבח לא זהה לחשיבה על חדר הרחצה. כיום, לכל בית בכל גודל יש פתרונות חדשניים ופרקטיים שמעוצבים בטוב טעם, גם חדר רחצה, גם הקטן ביותר, יכול להיות מעוצב ומזמין. 

 

חשיבות חדר הרחצה  

לא סתם תמצאו בקטלוגים ובחנויות מבחר חדרי רחצה בסגנונות שונים, תמצאו פתרונות אחסון, ווילונות, סוגי קרמיקה שונים ועוד. חדר הרחצה כיום לא נועד רק בכדי להתרחץ, הוא גם כולל בתוכו חווית ריענון מהנה ומפנקת,  כזו שתחכו לה בכל יום. החוויה תושפע מהמרחב שאליו תיכנסו, הריח, הגודל, הנוחות וגם העיצוב.

 

טיפים לעיצוב חדר הרחצה 

הכלל הראשון – תאורה באזורים נקודתיים ואסטרטגיים. בבחירת התאורה חשוב לשקול את המיקום של המנורות, מנורת קיר מאורכת מעל המראה חשובה בעת השימוש במראה, כדאי שהגוף התאורה יהיה צמוד לתקרה, כדי שיהיה תחושה של מרחב גדול יותר. התאורה צריכה להיות לא חזקה ולא חלשה בהתאם לגודל החדר. אור צהוב ייתן תחושה חמימה אך חשוכה יותר, או לבן יהיה חזק ומאיר בעצמה.

כלל שני – הנחה נכונה של הריצופים והחיפויים על הקירות. חשוב להכין את השטח הייטב לפני שמחילים בעבודה, למדוד בקפידה את אזורי החיפוי ולהתאים אריחים, בחירת הצבעים היא חשובה, צבעים כהים מתאימים לחללים גדולים יותר ובהירים לחללים קטנים כדי להרחיב את החדר. אפשר גם לשחק עם הטקסטורה שעל גבי האריחים, ישנם סגנות עיצוב שמכניסים לתוך רצף הקרמיקה מרקמים לצבעים שונים, רך חשוב להיזהר ולא "להתפרע" יתר על המידה. 

כלל השלישי – חדר אמבטיה עלול להיות עמוס בתכשירים וחפצים המשמשים אתכם, חשוב לאכסן את הדברים בצורה מאורגנת על מנת להימנע מעומס ולשמור על עיצוב נקי. האחסון יכול להיות על מדפים באורכים שונים, בתנאי שאין עליהם עומס, רצוי למצוא ארון בגודל מתאים שיכיל בתוכו את הבלגן.

הכלל הרביעי – שימוש במראות, מראה מגדילה את החלל אוטומטית, מומלץ להשתמש במראות על גבי קיר שלם, זה מייצר תחושת רוחב ומעצים את תחושת האור. יש מראות בעיצובים שונים שממש יכולות להיות אקססוריז עבור החלל.

 

טעויות נפוצות בחדר הרחצה 

פתח אוורור – ישנם חדרי רחצה שפתח האוורור הוא קטן או לא קיים בכלל. במידה ואתם מתכננים חדר רחצה, תכננו פתח אוורור גדול, הוא חשוב לתחלופת האוויר בחדר ומונע ריח של טחב או ריחות לא נעימים אחרים. במקרה ואין קיר חיצוני, ניתן לאוורר באמצעות סקיילייט (חלון זכוכית שמכניס אור מבחוץ) או תעלת אוורור חשמלית.  

אריחים מקושקשים על טעם וריח אין מה להתווכח, אך אין ספק שאריחים מקושקשים מדי בחדר האמבטיה לא הוכיחו את עצמם לאורך זמן. בעיצוב הבית צריך לקחת בחשבון שלא תוכלו להחליף אריחים בכל שנה , אז כדי שמראה חדר הרחצה לא יימאס, רצוי לא להעמיס ולבחור קרמיקה רגועה ולא מקושקשת. מומלץ לבחור בצבעים שבמרוצת הזמן תמשיכו לאהוב, אל תיכנעו לטרנדים שכנראה לא יהיו רלוונטיים בעוד כמה חודשים.

חוסר פרופורציות – חדרי רחצה נוטים להיות קטנים, אך למרות גודלם הם צריכים להכיל הרבה אלמנטים ומקומות אחסון. לעתים קשה למצוא את האיזון והתוצאה – חללים עמוסים, דחוסים וחסרי פרופורציות.

הפתרון הוא בראש ובראשונה להבין שאי אפשר הכל. לפעמים עדיף לבחור בכיור קטן, ארון צר יותר או לוותר על אמבטיה ולבחור במקלחון. תוכלו לבחור במקלחות מותאם אישית שיענה על הצרכים ויתאים לגודל. חשוב גם להבין את ממדי החלל ולבחור פריטים וצבעים שיחמיאו  לחלל ויצרו מראה אוורירי ומאוזן

 

מקלחון על פי מידה

מקלחון קלאסי הוא בעצם ברז מים התחום בתוך זכוכית או פלסטיק והוא משמש למקלחת בעמידה. אמבטיה היא בעצם כלי גדול לקיבול מים שניתן להתקלח בשכיבה ולהנות ממים חמימים לאורך זמן. 

אחת הסיבות שיותר ויותר אנשים בוחרים מקלחון על פני אמבטיה היא מרחב פתוח יותר. כשבוחרים מקלחון. ניתן להתאים אותם גם לחללים קטנים וגם לחללים גדולים, לפני שאתם בוחרים מקלחון או אמבטיה, מדדו את חלל החדר, חשבו כמה מרחב תרצו בחדר הרחצה ובחרו על פי הצרכים שלכם. תוכלו למצוא מקלחונים מוכנים במידות שתצטרכו, אך קחו בחשבון שמקלחונים כאלה הם פחות איכותיים. אין ספק שמקלחונים בהתאמה אישית הם יותר איכותיים ומעוצבים בטוב טעם. תוכלו לבחור את סוג הזכוכית וחיפוי הקיר, ככה שאם אתם רוצים חדר רחצה איכותי, יפה ועל פי טעמכם, מומלץ להתאים מקלחון.

 

סוגי המקלחונים 

מקלחון פינתי – כשמו כן הוא, נבנה בפינת החדר. הוא נשען על שני הקירות ויושב ביניהם, היתרון במקלחון פינתי שהוא תופס מעט מקום, לכן יתאים לחללים קטנים.

 מקלחון חזיתי – מקלחון ישר שתחום בין קירות החדר, מתאים לחדרי רחצה גדולים, הוא מעניק מרחב פתוח, הוא נותן תחושה נקייה ויפה. המקלחון הוא בחירה טובה למי שיש חדר רחצה גדול והוא יכול " לשחק" עם גודל המקלחון ביחס לגודל חדר האמבטיה. 

אמבטיון – היופי באמבטיון שהוא שילוב בין מקלחון לאמבטיה,  הוא מעין אמבטיה מוקפת דלתות זכוכית. זה פתרון נהדר למי שרוצה להנות מחוויית רחיצה המוגנת מאחורי דלתות זכוכית. 

מקלחון מעוגל זה סוג מקלחון בעל עיצוב ייחודי, הוא יהיה בחזית החדר או בפינה, השטח והדלתות שלו מעוגלים, והוא יוצר תחושה יוקרתית. העיצוב הזה הוא גם הדרך הטובה להרוויח מקום בתוך חלל המקלחת מבלי לאבד מקום בחלל חדר הרחצה. 

מקלחון בפרזול שחור גם המקלחון עצמו יכול לתת את האמירה העיצובית של חדר הרחצה. מקלחונים מהסוג הזה הם בעלי פרזול בצבע שחור וייחודי ונותן טאץ' "אחר" לחדר. מקלחונים אלגנטיים ומודרניים עם פרזול ומסגרות בצבע שחור, העיצוב הייחודי מעניקים מראה ייחודי שיכול להפוך את חדר הרחצה למרשים ויוקרתי. 

 

סוגי דלתות למקלחון

היופי במקלחון מותאם אישית ממש לבחור איך יראה, את סוגי הדלתות, סוג הזכוכית, גודל וכדומה. לצורך העניין דלת שנפתחת על ציר היא בחירה מדויקת לניצול החלל באופן המקסימלי מכיוון שהיא לא נפתחת לחלל החדר וגם קל מאוד לתחזק ולנקות אותה. גם דלת הזזה תופסת פחות מקום, רק קשה יותר לנקות אותה. תחשבו מה הדלת שתשרת הייטב את הצרכים שלכם.

גם את סוג  הוא סוג הזכוכית תוכלו לבחור, מקלחונים בהתאמה אישית מגיעים עם זכוכית מחוסמת בעובי 6 -8 ס"מ. תוכלו אתם לבחור זכוכית חלבית, מט, בצבעים, עם הדפסים או חלקה לגמרי. 

 

סיכום 

ראינו שחדר רחצה יכול להיות לגמרי אמירה עיצובית בתוך בית, בבחירת העיצוב חשוב להתבונן בצבע האריחים, סוגי הכיורים, חלוקת החדר וכמעט הכי חשוב, תצטרכו לבחור אם לשים אמבטיה או מקלחון. הבחירה היא בראש ובראשונה על פי הצרכים האישיים שלכם, חשוב לזכור שבית מעוצב ויפה זה לא העיקר, הנוחות והמרחב משפיעים מאוד על התחושות בתוך הבית, לכן מומלץ מאוד גם לשים לב לחדר הרחצה שיהיה כמה שיותר נוח, רחב ומפנק. 

שתפו את הפוסט:

לשיחה עם שרון