מקלחונים לפי מידה

מקלחונים לפי מידה

תוכן עניינים

"בית יפה מרחיב דעתו של אדם" כך אמרו חכמינו זיכרונם לברכה. יופי הוא ללא ספק בעיני המתבונן, יש כאלה שיופי עבורם הוא מרחב נקי וסימטרי, יש כאלה שמרחב מלא וצבעוני ויש כאלה שמאלה פרקטי מרחיב את דעתם יותר מכל דבר. בית מושקע שיפה בעיינכם יכול להקפיץ את איכות החיים שלכם, כמובן כשהוא משרת גם את הצרכים שלכם. כיום, כל בית, גם הקטן ביותר, אפשר להפוך לממלכה, בטח כשמגיעים לחדרי הרחצה שהחשיבות לגודל וניצול החלל היא משמעותית. מאיפה מתחילים? איך נכון לתכנן את חדר הרחצה שלנו? הרי לפניכם במאמר.

התאימו את סוג הרהיטים לסגנון החיים שלכם 

אין דרך אחת נכונה לעצב את הבית. עיצוב נכון הוא עיצוב שמותאם לצרכים של כל בני המשפחה. בכדי לדייק את הצרכים שלכם, נסו לא להיקשר לחפצים או רהיטים ישנים ולא יעלים, העדיפו רהיטים שישרתו את הצרכים שלכם. דבר נוסף בבחירת רהיטים זה לבחור אותם בהתאם לחלל שלכם, חללים גדולים יעדיפו רהיטים עם נוכחות של צבע וגודל, לחללים קטנים יתאים ריהוט עדין וסולידי.

 

הפרטים הקטנים עושים את ההבדל

כל חלל אפשר להפוך לנעים ומזמין, הרבה מזה תלוי בפרטים הקטנים. שימו לב למרחב, האם שטיח יוסיף? אולי בכלל עדיף בלי? שימו לב לידיות של הארונות, למדפי התבלינים, לספרים, האם הם משתלבים? איך אפשר לסדר אותם זה אולי נראה קטן ולא חשוב, אך יש לזה השפעה גדולה על המרחב. שימו לב לתאורה, צריך להוסיף אור? להחשיך? ווילונות קלילים או כבדים? נסו לשים לב לניואנסים הקטנים, לפעמים להעביר רהיט למקום אחר, יכול לשנות את כל הסיפור.

 

בחירת קונספט 

תוכלו למצוא מבחר קטלוגים וחדרי תערוכות שיתנו לכם השראה לעיצוב הבית, חשוב לבחור קונספט עיצובי שמדבר אליכם ולהישאר נאמנים לו לאורך כל הדרך בעיצוב הבית. 

נסו ליצור שפה אחידה עיצובית בעזרת ריצוף אחיד וצבעים שמתכתבים טוב אחד עם השני, בחרו רהיטים שמדברים באותה השפה בחדרים השונים, בחרו חפצי נוי שיתכתבו עם כל המכלול, יתאימו לתחביבים שלכם ולחפצים האישיים.  

פרופורציות

עיקרון חשוב ומשמעותי בעיצוב הבית זה פרופורציה.  כשאתם נכנסים לחלל ומקבלים תחושה שהכל מתחבר באופן מושלם, הרבה פעמים זה תלוי באיזון של כל הפריטים יחד. פעמים פריט שנראה בעיניכם יפה לא ישתלב במרחב שלכם מבחינת גודל. לפני שקונים ומשפצים, חשוב למדוד ולקבל פרופורציה על החלל, לחשב גדלים, לבחור ריהוט בחכמה ולסדר אותו בהתאם. 

 

איזון וסימטריה 

אין ספק שאיזון וסימטריה עוזרים לנו להרגיש נינוחים, ככל שהמרחב שנהיה בו מסודר ונעים, כך גם תהיה האנרגיה. האיזון נוצר בעזרת ארגון פרופורציונלי עם שיווי משקל חזותי ונכון של המרחב. פיזור נכון של החפצים והימנעות מריכוזם במקום אחד, סימטריה נוצרת על ידי מרחק שווה בין חלונות, גופי תאורה דומים, פינת אוכל אחידה וכדומה. ניתן גם לייצר סימטריה על ידי פיזור נכון של מסות ומידות חזותיות, לצורך העניין, תחושת סימטרית יכולה להתקבל בסלון עם שתי כורסאות שונות, שהגודל ומידת הכובד זהות. כמו כן תמונה גדולה על קיר אחד תתאזן מול קיר ליד עם כמה תמונות קטנות. מעבר לכך, יש עוד מבחר דרכים ליצירת מרחב מאוזן וסימטרי, למשל כמרחב רדיאלי בו האלמנטים שבו מתארגנים סביב נקודה מרכזית.

צבעים

ההרמוניה והזרימה בחלל גם מושפעת משילוב נכון של צבעים, הצבעים חייבים להיות מבוססים על גוון דומיננטי מוביל ולהיות תואמים למאפייני המבנה וסגנון העיצוב. לדירה קטנה יתאימו צבעים דומיננטיים בהירים, לבית כפרי גוונים טבעיים, לבית מודרני גוונים של אפור או לבן, כמו כן, הצבע המוביל ישתלב עם גוונים מנוגדים או משלימים ברמת הכהות או הבהירות, גוון מבריק או מט, השילוב בין הצבעים משפיע רבות על הסביבה והאווירה. שילוב של הגוונים חום, כחול וירוק נותן אווירה פתוחה ונעימה, אילו גוונים של שלכת כמו אדום, כתום, ירוק וצהוב יוצרים תחושה מרגיעה ושקטה, בנוסף זריקה של צבעים במרחב כמו חרדל או סגול, שהם דומיננטיים מאוד, יכולים להוסיף עניין אם משתמשים בחכמה.

הרמוניה של חומרים ומרקמים

גורם נוסף שמשפיע על המרחב הוא בחירת החומרים והמרקמים, לצורך העניין, בבית בסגנון כפרי העץ יהיה החומר הדומיננטי, בבית ים תיכוני דווקא קירות הגבס יהיו דומיננטיים, ואילו בבית מודרני בטון חשוף מאוד פופולארי. הריפוד של הספות, בחירת הווילונות חשובים לא רק בבחירת הצבעים, אלא במרקם.

 

חדר הרחצה 

אחד החדרים שכדאי להשקיע בהם הרבה בעיצוב הבית הם חדרי הרחצה. מקלחת כיום היא לא חוויה שנועדה רק לניקיון הגוף, היא גם חוויה שלמה של ריענון משאריות היום ושל טיפוח הגוף. בבחירת העיצוב ישנם פרמטרים רבים שמשפיעים על החוויה. הקרמיקה, הצבעים, מקומות האחסון, גודל המראה, גודל המרחב והכי חשוב – מקלחון או אמבטיה. 

 

ההבדל בין מקלחון לאמבטיה 

תוכלו למצוא בהרבה בתים ישנים חדרי רחצה עם אמבטיה, בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר אנשים שבוחרים במקלחון על פני אמבטיה. אמבטיה יכולה לעזור לבית עם ילדים קטנים, זה נוח ואין כמו אמבטיה עבור ילדים. אל לשכוח שאמבטיה תופסת הרבה יותר מקום בחדרי רחצה, בעיקר בקטנים. רבים מהאנשים בוחרים לשפץ או לבנות חדרי רחצה עם מקלחון, בעיקר כי חווית המקלחת היא רחבה ונעימה יוצר, וגם מקלחון תופס הרבה פחות מקום ואפשר להזמין מקלחון על פי מידה בהתאמה אישית. 

 

סוגי המקלחונים

מקלחון פינתי – מקלחון כזה  נבנה בפינת החדר. הוא יושב בין שני קירות בפינת החדר ונשען עליהם. היתרון במקלחון כזה, שהוא תופס מעט מקום, אפשר לשחק בקלות בגודל שלו ולכן מתאים לחללים קטנים.

 מקלחון חזיתי-  מקלחון שכזה מתאים לחדרי רחצה גדולים, הוא מעניק מרחב פתוחה  ונותן תחושה יפה ונקייה לעיצוב החלל. הוא מותקן באופן ישר ותחום בין קירות החדר, המקלחון הוא בחירה טובה למי שיש חדר רחצה גדול שיכול להרשות לעצמו "לשחק" עם הגודל וליהנות ממקלחת רחבה יותר. 

אמבטיון – במידה ובחרתם באמבטיה, היופי שאפשר לשלב בין מקלחון לאמבטיה – האמבטיון. זה בעצם מעין אמבטיה המוקפת דלתות זכוכית. הוא פתרון מצוין אם רציתם חוויית אמבטיה טובה המוגנת מאחורי דלתות. 

מקלחון מעוגל – מדובר במקלחון פינתי או חזיתי שהדלתות והשטח שלו מעוגלים. העיצוב של המקלחון ייחודי והופך את המקלחת ליוקרתית וייחודית, הוא גם דרך טובה להרוויח מקום בתוך המקלחת מבלי לאבד מקום בחלל החדר. 

מקלחון בפרזול שחור – מקלחונים אלגנטיים ומודרניים עם פרזול ומסגרות בצבע שחור, העיצוב הייחודי מעניקים מראה מעניין שיכול להפוך את חדר הרחצה למרשים ויוקרתי. 

 

סוגי דלתות למקלחון

כאמור, במקלחון מותאם אישית תוכלו לבחור את סוגי הדלתות, גם כאן סוג הדלת שתבחרו ישפיע רבות על חווית המקלחת שלכם. לצורך העניין דלת שנפתחת על ציר היא בחירה טובה לניצול חלל באופן הטוב ביותר כיוון שהיא לא נפתחת לחלל החדר. בנוסף, קל לנקות ולתחזק אותה, לעומתה, דלת הזזה תופסת פחות מקום, אך קשה לנקות ולתחזק אותה, חשוב להתבונן בצרכים ולבחור את הדלת המתאימה ביותר למקלחון שבחרתם.

דבר נוסף שתוכלו לבחור בבחירת מקלחון מותאם אישית הוא סוג הזכוכית. מקלחונים בהתאמה אישית מגיעים עם זכוכית מחוסמת בעובי 6 – 8 מ"מ. בחירת הזכוכית תלויה בעיקר בהעדפות שלכם, אפשר לבחור זכוכית שקופה, מחוספסת, מודפסת, חלבית ועוד, יש אין סוף אפשרויות. 

סיכום

אין נכון או לא נכון בעיצוב הבית, יש מטרה שאליה אנחנו רוצים להגיע, ואיך אנחנו מבצעים אותה באופן הטוב ביותר. חשוב לזכור שעיצוב הבית הוא משמעותי לאיכות החיים שלנו, וחשוב לחשב אותו בקפידה. כפי שראינו, כדאי שגם חדר הרחצה יקבל תשומת לב מכבדת ושיש מגוון פתרונות כיום איך גם חדר רחצה הקטן ביותר, יכול להיות למרחב נעים ומפנק.  

שתפו את הפוסט:

לשיחה עם שרון