איך בוחרים דלת זכוכית לבית?

דלת זכוכית לכניסה

תוכן עניינים

 

כשבונים בית חדש או כאשר משפצים בית קיים, עולה תמיד השאלה האם אפשר סוף סוף ליהנות מהיתרונות של אלמנטים שונים שמוסיפים לנראות של הבית הודות לחומרים מסוימים, כמו זכוכית, שיש ועוד. במקרה הזה, מדובר בהחלפת דלת זכוכית במקום הדלת הרגילה העשויה מעץ או מתכת ובוחרים בשקיפות מרבית לכניסה לבית וגם לחדרים השונים, למרפסת ולחצר. זה לא מתאים לכל אחד אמנם, אבל זה נראה מצוין והולם כניסות רבות יותר מאשר חושבים. בניגוד למיתוס, דלתות כאלה נחשבות לחזקות מאוד והן מסוגלות שלמור על הבית לא פחות ובמיוחד כאשר יש התקנה של מומחים והתאמה מוחלטת לבית ולמבנה שלו. היתרונות הרבים מכתיבים בחירה בדלת זכוכית מעוצבת והסיבות לבחור בה נעות ממחיר נוח ועד המראה המרהיב והיוקרתי שלה. להלן כמה שיקולים שכדאי לקחת בחשבון לפני בחירת דלת זכוכית לבית, פנימית או חיצונית.

מיקום הדלת

אפשר להתקין דלת זכוכית גם בתוך הבית וגם ביציאה ממנו, כך שאפשר יהיה להשתמש בה גם להפרדה בין הפנים לחות ובין חלל לחלל. בתוך הבית דלתות זכוכיות יכולות לשמש גם מעין מחיצות כך שהן נבחרות במודע על מנת להגדיל את החלל בהוספת שקיפות. כשאין קירות אוטמים החלל נראה מרווח יותר ולכן הדלתות מאפשרות גם שדה ראייה גדול יותר לפי הצורך. כשאתם שוקלים לבחור דלת כזאת בדקו היטב היכן אתם רוצים להתקין אותה וקחו בחשבון שלמרות שהיא מאוד חזקה אם היא בנויה מזכוכית מחוסמת, היא עדיין לא יכולה להיות במקום פגיע שמועד לפורענות כמו חדר ילדים קטנים שמתבלבלים ונתקלים בקיר הזכוכית שוב ושוב ונפצעים מכך. במקרים כאלה או מקרים שבהם השקיפות אינה מתאימה, אפשר לבחור בדלת זכוכית אטומה, חלבית או צבעונית כדי לעמעם את השקיפות.

חומרי הדלת

כאשר מתקינים דלת זכוכית לא מתפשרים על החוזק שלה ולכן זכוכית מחוסמת היא הטובה ביותר בגלל עוצמתה. היא מיוצרת כך שהיא מחוסמת, לא שבירה וצורת הייצור שלה גם מבטיחה שהיא לא תישבר לחלקים גדולים וחדים, אלא לרסיסים קטנים שאינם מסכנים את האדם. לכן, אפשר בהחלט להתקין אותה גם בכניסה לבית, ביציאה למרפסת ולחצר, משום שהיא גם עומדת בצורה טובה בטמפרטורות גבוהות או נמוכות מאוד מבלי להיות מושפעת מהן. יש גם סוגי זכוכית נוספים, זכוכית רבודה, שבין השכבות שלה מכניסים חומרי בידוד שונים כדי להגביר את היכולת המסוימת שלה לבודד מרעש או ממזג האוויר, אבל לא מגבירות את החוזק שלה. לכן, אפשר לשלב גם בין הסוגים השונים ולייצר זכוכית מחוסמת שהיא גם רב שכבתית.

לאן הדלת מיועדת?

יש דלתות זכוכית מסוגים שונים המתאימות לפתח של חדר או לפתח של חלל ולכן הרוחב וסוג ההתקנה משתנים כדי להבטיח יציבות מרבית. סוג ההתקנה וסוג הדלת נקבעים על פי המיקום שלה. אם הדלת מיועדת לסגור חדר כי אז החיבורים שלה יהיו לקיר אחד כדי שיהיה אפשר לפתוח אותה בסיבוב על צירה. יש דלתות רחבות יותר שבפתיחה שלהן היא לשני הצדדים או שהיא נעה על מסילה, ולכן החיבורים שלה יהיו על מסילה בדרך כלל, בהתאם למשקלה ולגודלה. ככל שהדלת גדולה יותר היא אמורה להיות עבה יותר כדי שאפשר יהיה לחבר אותה בצורה בטוחה לכל ציר או מסגרת אלומיניום. יש דלתות שנפתחות הצידה בשתי כנפיים ואין להן מסגרת אלא רק חיבורים, ואז חייבים להבטיח שהיא יציבה ומחוברת היטב לקירות משני צידיה.

מסגרת לדלת הכניסה

מסגרת לדלת הכניס היא בדרך כלל מסגרת אלומיניום ואפשר גם להפוך אותה לדקורטיבית על ידי צביעה, הדפסה, ליטוש דוגמאות או חלוקה לוויטראז'. האפקט המרשים של דלת זכוכית בכניסה לבית מקבל את המקום המכובד שלו בבחירה נכונה של דלת מעוצבת לכניסה.

שתפו את הפוסט:

לשיחה עם שרון