בטיחות מקסימלית – הגבהת מעקה זכוכית למרפסת

תוכן עניינים

 

שנתיים של קורונה שכנעו אנשים רבים ברחבי העולם שבית עם מרפסת הוא הבית האידיאלי ויש מה לעשות שם גם כשלא חייבים להישאר בכפייה בבית. הישיבה על המרפסת היא לוקסוס שמכירים מצוין באגן הים התיכון ואגדות רבות נרקמו על סיפורי אהבה שהתחילו ממבט שנזרק ממרפסת או מיחסי שכנות טובים שהתחזקו בעקבות הבילוי בשעות הפנאי כדי להתקרר בחוץ כשלא היה מזגן. אלא שאז גם היו מעקות למרפסת שהיו גבוהים ואחרים לגמרי, כאלה הנחשבים לבטיחותיים מאוד ואינם מאפשרים את הנפילה או המעידה בטעות לתוך התהום. המעקות האלה נבנו בעבר מלבנים שהיו חלק מקיר הבית או ממעקה מתכת משורגת עם מקום ובסיס המיועד לאדניות. כלומר, מדובר במעקות סולידיים ומסיביים וגם גבוהים, שלא סיכנו ילדים בדרך כלל. הגבהת מעקה זכוכית למרפסת היא צורך דחוף בכל בית שיש לו מעקה שאינו תקני ואינו בטוח לשימוש של ילדים או אנשים מבוגרים בכלל, שאינם תמיד יציבים.

להבטיח מעקות בטיחות גבוהים

כשהיום כל כך הרבה אנשים חוזרים לנוסטלגיה של המרפסות צריך לבדוק מה התחדש בתחום זה משום שאם בכל בניין כמעט יש גרסה כלשהי של מרפסת בולטת, פחות או יותר, היום יש גם העדפה ברורה לכך שהמרפסות לא יחסמו את מראה הנוף ולא יגדרו את המרפסת במעקה אטום שאינו ממשיך את המרחב. כך, נהוג היום לבנות מרפסות שמש ומרפסות סוכה ומרפסות פנאי בגדלים שונים שיש להן מעקה זכוכית מחוסמת בטוחה וחזקה. היתרונות של מעקה כזה ברורים מאוד אבל חשוב לזכור שלא כולם בודקים ומקפידים על כך שהמעקה יהיה בגובה התקני של 130 ס"מ. הגבהת מעקה זכוכית למרפסת היא חשובה לגובה התקני בכל מצב והיא זאת שמבטיחה התנהלות אחראית במרפסת בזמן השימוש בה.

ילדים משחקים

ילדים משחקים במרפסות הישראליות היפות וזהו עוד חדר משחקים עבורם, במיוחד כאשר הם לא יכולים לצאת החוצה בכל פעם. זה קורה גם בגלל מזג האוויר אבל גם בגלל שלפעמים פשוט חשוב להישאר בבית בגלל סיבות ביטחונית וילדים צריכים לפרוק קצת מטען רגשי ומרץ. הבעיה היא שאנשים רבים אינם שמים לב לכך שילדים מטפסים מהר מאוד על כל מה שהם רואים בסביבה, ומעקות של מרפסת שאינם גבוהים ואינם מונעים מהם את האתגר פשוט הופכים להיות קיר טיפוס בשבילם. הגבהת מעקה זכוכית למרפסת בבתים רבים נעשית לא רק לגובה של 130 ס"מ אלא ליותר מכך כאשר מדובר במעקות שאפשר להגביה לגובה כמעט מלא של המעקה, עד התקרה של המרפסת שהיא למעשה הרצפה של המרפסת למעלה. זה קורה בלא מעט בתים שבהם מחליטים להגביה עד הסוף את המעקה של המרפסת וזה קורה בעיקר משום שיש היום הרבה מאוד רבי קומות שבהם יש ילדים קטנים שלא תמיד קולטים את סכנת הגובה והנפילה.

הגבהת מעקה זכוכית למרפסת חיונית מאוד

בבתים שבהם יש צורך בהגבהת המעקה מעדיפים לעשות זאת מזכוכית מחוסמת משום שהיא גם חזקה מאוד, גם שקופה ולא חוסמת את הנוף וגם אלגנטית ויפה למראה. בבתים שבהם יש גם מתקני משחקים לילדים במרפסת כמו טרמפולינה, זה חיוני עוד יותר לעשות זאת. במרפסות כאלה הגבהת מעקה זכוכית למרפסת היא פשוט חובה משום שטרמפולינה מסוכנת כשהיא מקפיצה ילדים ללא מעקה וגדר ביטחון כלשהי, וזה עלול להסתיים באסון. זה נכון גם למרפסות שבהן מארחים חברים ונשענים על המעקה ועלולים לאבד את שיווי המשקל בקלות ולמעוד. משום כך, מעקה גבוה משרת את הבטיחות של כולם בלי יוצא מהכלל.

שתפו את הפוסט:

לשיחה עם שרון