מקלחון או אמבטיה?

סוגי מקלחונים

תוכן עניינים

במידה והתחלתם לבנות בית, לשפץ, או אתם רק בשלב הפנטזיה, חשוב לזכור שיש הרבה דברים שתצטרכו להחליט ולבחור. הבחירות הרבה פעמים מושפעות מהחלומות שלכם, אך רצוי שהם יושפעו גם מהצרכים שלכם וישרתו אתכם לאורך זמן. חדר הרחצה בבית הוא אמנם קטן, אבל משמעותי ומשמש את כל בני המשפחה. תצטרכו לבחור בקפידה את צבע הקרמיקה, הריהוט, התאורה, גודל המראה ולבסוף תצטרכו גם לבחור – אמבטיה או מקלחון. על מה צריך לחשוב לפני שמתחילים? הרי לפניכם במאמר. 

6 דברים שאסור לפספס

צבעים – יש נטייה לחשוב שצבעוניות עלולה "להקטין" את החלל, אך חשוב לזכור, שימוש בצבעים יכול לעשות גם וגם. בחללים קטנים עדיף להשתמש בצבעים בהירים. הם נותנים תחושת רוחב "ומגדילים" את החלל, בחללים גדולים דווקא צבעים כהים עוזרים "לחמם" את המרחב.

סגנון – לפני שאתם מחליטים באיזה סגנון אתם רוצים את חדר הרחצה שלכם, חישבו האם הסגנון יתפוס במרוצת השנים? האם הוא עלול להימאס? לפעמים בקטלוגים אנחנו רואים כל מיני טרנדים, אך חשוב לזכור שטרנדים חולפים,  חפשו סגנון שתוכלו להתחבר אליו לאורך זמן שמבטא את סגנון החיים שלכם. 

אחסון – אחסון וארגון  חשובים מאוד בעיצוב הבית, חשוב לקחת בחשבון שהבית לא צריך להיות רק יפה, אלא גם פרקטי ונוח. חדר רחצה, הוא בדרך כלל חלל קטן, ויש הרבה חפצים שהוא צריך להכיל, מגבות, תכשירים, חומרי ניקוי, טיפוח ועוד. השקיעו בארון סגור, מסוגנן ומעוצב שתוכלו להכניס לתוכו את כל הבלגן. במידה וחדר הרחצה קטן לארון, נסו להוציא את כל מה שלא הכרחי שיהיה בחדר הרחצה כמו סל כביסה, חומרי ניקוי, מוצרי טיפוח וכדומה.

טקסטיל ואביזרים – אקססוריז לחדר הרחצה יכול לגמרי לשנות את התחושה, במידה וחדר הרחצה קטן, אפשר לבחור כוס מגניבה למברשת שיניים, עציץ קטן על החלון, שטיחון וכל העולה על דעתכם, רק שלא יתפוס את המקום במרחב. בחללים גדולים אפשר להתפרע, לקנות סולם במבוק לתליית המגבות, לסדר מגבות בצבעים שונים על מדפים פתוחים, לשים שטיח גדול בצבעים מתאימים, עציצים, להכין מדף יפה למוצרי טיפוח ועוד. כמובן גם בחללים גדולים אסור להעמיס ולסדר את המרחב בטוב טעם.

מראה – מראה גדולה בחדר קטן יכולה ממש לתת תחושת מרחב ולהגדיל את כמות האור. חוץ מזה זה גם כיף ומוסיף לעיצוב החלל, מומלץ להשקיע גם בחדר גדול וגם בקטן.

קרמיקה – ישנם חוברות על גבי חוברות של סוגי קרמיקה, תוכלו ממש ללכת לאיבוד בתוך השפע, מומלץ לבחור בקרמיקה ניטרלית, שלא תימאס כפי שהזכרנו. בחללים קטנים מומלץ לבחור חתיכות קרמיקה קטנות יחסית, שלא תצטרכו להתעסק עם חיתוכי קרמיקה לפינות הקטנות, זה יכול להקפיץ את המחיר וגם התקנת החתיכות לוקחת יותר זמן.

בחירת מקלחון או אמבטיה

עיצוב חדר רחצה יכול להיות יפה ומרשים, אך חייב לשרת את הצרכים שלכם. אחת הבחירות שתצטרכו לעשות בבניה או בשיפוץ חדר הרחצה זה התקנת אמבטיה או מקלחון, לכל בית יש את העדפות על פי הצרכים, וכמו כל דבר, ישנם יתרונות וחסרונות באמבטיה ובמקלחון.

יתרונות המקלחון

חציצה – מקלחון הוא בעל חיפוי זכוכית אטום והוא מונע הרטבה של הריהוט, המגבות, הבגדים או השטיח, התוצאה ללא ספק נעימה יותר ויכולה למנוע נזקי רטיבות הנפוצים בחדרי הרחצה.

נוחות – אפשר למצוא בקלות מקלחונים בהתאמה אישית שיענו לצרכים שלכם, להתאים לחלל, לגודל המקלחת הרצויה, סגנון עיצוב, סוג הדלת ועוד. בנוסף אפשר לענות מחוויית מקלחת עם מרחב.

בטיחות – במקלחון ההסתברות להחליק היא נמוכה יחסית לאמבטיה, בחברת גלאס סטאר תוכלו למצוא זכוכיות באיכות גבוהה, מחוסמות או רבודות, שלא מתנפצות בקלות. 

חיסכון במים – אמבטיה מפנקת זו אמבטיה מלאה במים. אך אין ספק שהשימוש באמבטיה לא חסכוני. השטיפה בזרם במקלחון לא צורכת כמות כה גדולה כמו מילוי האמבטיה.

עיצוב – אין גבול לעיצובים  המודרניים שאפשר להכתיב בעזרת מקלחונים, גם סגנון כפרי וקלאסי שהתהדר תמיד באמבטיות יכול לבוא לידי ביטוי בעזרת מקלחון. היופי שהמקלחון יכול לבוא בהתאמה אישית וגם על פי מידה. בנוסף, הם לא תופסים מקום כמו האמבטיה, אז בחללים קטנים הם יעלים ומאפשרים מקום לפריטים עיצוביים נוספים

 

חסרונות המקלחון

דלתות דלת המקלחון היא חיסרון וגם יתרון, אמנם היא יפה ומונעת מהמים לצאת החוצה, אבל דורשת תחזוקה תמידית ויכולה לצבור עובש אם לא מנקים כראוי.

התאמה – במידה ולא לוקחים מקלחון בהתאמה אישית עלול להיווצר מצב של בריחת מים, לפעמים שיפוע הרצפה אינו מותאם ולא אטום מספיק.  

 

יתרונות האמבטיה

נוחות – אין ספק שישיבה או שכיבה באמבטיה זה דבר מפנק ונעים. ניתן לשלב ברחצה מלחים וסבונים בעלי ריחות נהדרים. עבור ילדים זה בכלל תענוג, אין כמו אמבטיה משותפת ביחד עם האחים, ואין כמו הזמן הזה שהם מועסקים ומאושרים

עיצוב – אי אפשר לקחת מהאמבטיה את השיקיות שהיא מייצגת. חדר רחצה עם אמבטיה יכול לתת תחושה יוקרתית או כפרית ואפשר לבטא איתן כל סגנון.

בריאות – שכיבה באמבטיה חמה זה דבר בריא ומומלץ, זה מגביר את זרימת הדם, מנקה רעלים, מפיג כאבי ראש  ויכול להוריד מתח. מומלץ לא לשבת זמן רב מדי ולא בטמפרטורה גבוהה, כדי לא להזיק לעור או לגרום להתייבשות.


חסרונות האמבטיה

את מרבית החסרונות כבר הזכרנו למעלה, המרכזי שבהם הוא תפיסת המקום בחלל חדר הרחצה, ניקיון האגן ועלויות של המים. בדרך כלל אמבטיה מחופה על ידי ווילון, לכן אין חציצה מספיק טובה כדי למנוע ממים להשפריץ החוצה.

 

סוגי המקלחונים

במידה ובחרתם במקלחון, מהעדפה או אילוץ, חשוב לדעת שישנם כמה סוגים של מקלחונים ותוכלו לבחור במקלחונים בהתאמה אישית.

מקלחונים עם דלתות הזזה – אלו מקלחונים שנוח לסגור ולפתוח אותם, שיטת הסגירה והפתיחה לא תופסת מקום , בדרך כלל הדלת נעה על גבי מסילה עם גלגלים.

מקלחונים עם דלתות פתיחה ( צירים ) – דלת הפתיחה של מקלחונים אלו נעה על ציר שנפתח פימה והחוצה, אלו מקלחונים קלילים, קל לנקות את הדלת, אך הוא מתאים יותר לחדר רחצה גדולים, כך שפתיחת הדלת פנימה לא תהיה בעיה לתפיסת מקום.

מקלחונים מעוגלים – אלו מקלחונים שיתאימו לחדר רחצה קטן מהממוצע, הדלתות והבסיס שלהם מעוגלים, סוג זה הפך פופולארי בגלל שזה עיצוב ששובר את המרחב ומוסיף קו עיצוב נקי ורך. 

מקלחוני חזית -אלו מקלחונים שבנויים בצורת קופסא בעלת 3 צלעות, הדלת נעה 90 מעלות פנימה או החוצה, על פי גודל חדר הרחצה והעדפת נוחות. לסוג זה יש מגוון רחב של עיצובים.

מקלחונים פינתיים– הם מותקנים בפינת החדר, עוזרים לנצל את המרחב היטב, אפשר לבחור מקלחונים שכוללים שתי דלתות שסוגרות על הפינה, או מקלחונים עם צד אחד קבוע, הכל בהתאם לצרכים ולאילוצי הגודל. 

מקלחונים על פי מידות מיוחדות – היופי במקלחונים, שאפשר להתאים אותם בדיוק בשבילכם. במידה ויש לכם פנטזיה כיצד יראה חדר הרחצה שלכם, תוכלו לדבר עם חברת גלאס סטאר ולקבל עזרה או רעיונות במימוש הפנטזיה. ניתן לייצר מקלחון בכל מידה, בכל עיצוב ובכל דוגמת זכוכית. 

אמבטיונים – האחרונים החביבים הם האמבטיונים, הם שילוב מושלם בין מקלחון לאמבטיה.  בסוג הזה תוכלו ליהנות מאגן אמבטיה מפנק, וליהנות מחיפוי זכוכית כמו של מקלחון, תהינו גם מדוש ומברז, כמו באמבטיה ובמקלחון. סוג זה עדיין תופס הרבה מקום במרחב, אך כמו כן, ניתן להתאים אישית ולשחק על פי הצרכים.


סיכום

אין ספק שחדר רחצה זה החדר שיכול להיות הכי מפנק בבית. לשאלה האם לבחור מקלחונים או אמבטיה אין תשובה חד שמעית. חשוב מאוד להתבונן בנתונים שיש לכם, לבחון את האופציות שעומדות לרשותכם ואז לעשות בחירה מושכלת שתהפוך את חדר הרחצה לחדר אליו אם תפנטזו להגיע בסוף כל יום. 

שתפו את הפוסט:

לשיחה עם שרון