מקלחון לאמבטיה מסודר

תוכן עניינים

ברוב הבתים חדר הרחצה הוא החדר הקטן ביותר בבית, אך משמש את כל בני המשפחה לפחות פעמיים ביום. תוכלו לראות בקטלוגים ותערוכות מגוון סגנונות עיצוב לחדרי הרחצה, מעיצוב מודרני ועד לעיצוב ווינטג'. בחירת העיצוב חייבת להיעשות בהתאם לצרכים של בני הבית ולעיתים לאילוצים של המרחב. כיום, גם חדרי רחצה ולו הקטנים ביותר יכולים להיות יפים, מפנקים ומזמינים. אז איך הופכים גם חדר קטן מעוצב ויפה? האם לבחור אמבטיה או מקלחון? כל התשובות לפניכם במאמר.

חדר רחצה

  • תאורה – אור משחק תפקיד חשוב בכל חלל, על ידי מקום מדויק של גופי תאורה או פתיחה של חלון אפשר לגרום לחלל להיראות גדול ויפה יותר. אם מתאפשר, פיתחו חלון בזווית בה השמש תוכל להיכנס, במידה ולא, התקינו גופי תאורה בפינות החשוכות, נסו להתקין אותם בזווית שתטיל אור על אזורים נרחבים יותר. השתמשו בגוון תאורה בצבע צהוב, הוא חמים יותר, גוון אור לבן הופך את המרחב " למשרדי" והוא פחות מזמין.
  • צבע – כמובן שגם לצבע יש השפעה גדולה על התחושות במרחב, בכל מה שקשור בחדר רחצה קטן בחרו בצבעים בהירים בגווני לבן עד צהוב, צבעים כאלה "פותחים" את המרחב וגורמים לא להיראות גדול יותר מכפי שהוא, בחדרי רחצה גדולים אפשר לבחור צבעים יותר עזים או לבחור נקודות מסוימות במרחב והדגיש אותם על ידי צבעים כהים.
  • מראות – טיפ נוסף שעוזר לפתוח את המרחב ולהביא אור הוא התקנת מראות בצורה נכונה. ביחרו מראה גדולה, האור משתקף דרכה והיא גם יוצרת תחושת עומק, התקינו מראה צמודה לקיר ולא כזו תלויה כמו תמונה.
  • אקססוריז – ממש כמו שאנחנו אוהבים להוסיף שרשרת, עגילים, או כל פריט אקססוריז, כך גם חדר הרחצה זקוק להם. ביחרו פריטים קטנים שיעזרו להסיט את המבט מהגודל, כוס מגניבה למברשת שיניים, מתלה למגבות, פח בצבע מעניין, עציץ על החלון וכדומה. עופו על הדמיון שלכם, אבל זכרו לבחור פריטים שלא תופסים מקום במרחב אלא רק מוסיפים ומדגישים חלקים בחדר הרחצה.
  • בלגן – חדרי רחצה נוטים להיות מבולגנים ועמוסים, זה משום התכשירים, חומרי הניקוי והמגבות שנמצאים בהם דבר ראשון התקינו ארון אחסון מתחת לכיור או בכל פינה אחרת שלא תופסת מקום, נסו להכניס כמה שיותר פריטים לתוך הארוך, סבונים, בקבוקים וכל מוצרי הטיפוח עושים בלגן בעיניים.


מקלחון או אמבטיה

בחללים קטנים בדרך כלל עדיף להתקין מקלחון, אולם הרבה אנשים ישמחו שתהיה להם אמבטיה מפנקת בחדר הרחצה. ללא ספק מבנה האמבטיה תופס יותר מקום. לשאלה מה עדיף אין תשובה חד משמעית, רק חשוב להכיר שכיום יש פתרונות לאמבטיה ומקלחון לכל חדר,  תוכלו למצוא מקלחונים בהתאמה אישית, או מקלחונים על פי מידה. באתר של חברת טורס גלאס – tores glass תמצאו פתרונות גם למקלחונים וגם לאמבטיות.

 

אמבטיה

אין ספק שאמבטיה זה דבר מפנק ונעים, אפשר לשהות בה שעות, לשלב בתוכה סבונים ושמנים ארומטיים והיא מושלמת עבור ילדים. בנוסף היא יכולה להיות פריט שיקי מאוד בתוך חדר רחצה. חשוב להבין לפני שלכל דבר יש יתרונות וחסרונות ולבחור על פי הצרכים האישיים שלכם.

אילו סוגי אמבטיות קיימים?

אמבטיות אקריליות – הן למעשה האמבטיות הנפוצות ביותר כיום ויש לכך סיבה מוצדקת, האמבטיה האקרילית עשויה עשויה מחומרים פלסטיים בשיטת וואקום ייחודית, היא אינה מחלידה ומחזיקה לאורך השנים, ייתרון נוסף זה זה שהיא קלה לתיקון גם במצבים של שריטות ושברים .

אמבטיות יציקה – מדובר באמבטיות ברזל שמצופות בחומר אמייל, הן נחשבות למסורותיות והן עמידות במיוחד, הן גם כבדות ביחס לאחרות, שתי דפנות האמבטיה מוצמדות לקיר מה שמסייע בניצול מייטבי של מרחב קטן, מקובל לבנות סביבם קיר גבס ולחכות בקרמיקה שנותנות אמירה עיצובית לחדר האמבטיה.  

 אמבטיות פח מצופות אמייל – עד לפני מספר שנים אמבטיה זו הייתה הנפוצה ביותר. מדובר באמבטיה פח המצופה בחומר אמייל, חסרונה העיקרי הוא בשחיקת חומר האמיל או התפוצצות שלו בשל מכה קיצונית, אולם ניתן תמיד לחדש את הציפוי ולתקן את האמבטיה.

כל מה שצריך לדעת על מקלחון לאמבטיה

רגע לפני התקנה – במידה ויש לכם כבר אמבטיה בבית, או שאתם לקראת בניית חדר רחצה עם אמבטיה, חשוב בראש ובראשונה לבדוק את תקינות הצנרת ולוודא שהיא תקינה עבור אמבטיה. לאחר מכן יש לחשוב על החלל שלכם, איזה גודל אמבטיה תתאים ואיך הייתם רוצים שיראה חדר הרחצה. כיום לא צריך להתפשר על וילון סביב האמבטיה, אפשר להתקין מקלחון בהתאמה אישית גם סביב אמבטיה וליהנות מחוויית רחצה של אמבטיה מוקפת קירות שקופים ואטומים למים.

התאמה של מקלחון לאמבטיה – מקלחון לאמבטיה הוא אינו רק "אביזר פרקטי" למניעת התזת מים החוצה, הוא גם פריט עיצובי שיכול להפוך את חדר הרחצה לשיקי ומגניב. ישנם מגוון סוגי מקלחוני, מתקפלים, דלת הזזה או על ציר וכדומה, הדבר שתוכלו "לשחק" בו ויכול לתת טאצ' עיצובי, היא זכוכית המקלחון שמגיעה עם מגוון סגנונות וטקסטורות.

מקלחון לחדר רחצה קטן – במידה וחדר הרחצה שלכם קטן, מומלץ לשקול מקלחון לאמבטיה פינתי המגיע עם מסילות הזזה, או לחלופין לבחור מקלחון עם דלתות נפתחות בצורת "אקורדיון". סוג הדלתות הללו לא תופס מקום במרחב והן אטומות לזליגת מים. כדאי לשים לב שלמקלחונים עם דלתות נפתחות, כדאי לבחור דלת נפתחת כלפי פנים ולא כלפי חוץ.

בטיחות 

מקלחת ללא ספק יכולה להיות חוויה מפנקת, אך חשוב לדאוג שהיא תהיה בטוחה מספיק. בבחירת מקלחונים חשוב לזכור שמדובר במוצר המיוצר מזכוכית ולכן וודאו כי אתם קונים זכוכית איכותית, מחוסמת ועבה. זכוכית מחוסמת ועבה חזקה פי 5 מזכוכית רגילה, העובי המומלץ לזכוכית מקלחון הוא 6 מ"מ. חברת טורס גלאס – tores glass מציעה שירות מקצועי, בטיחותי שעומד בתקן הישראלי ובנוסף אחריות ל 7 שנים על המוצרים. 

דגש נוסף הוא נושא בחירת מרצפות, חשוב לבחור מרצפות המונעות החלקה ומיועדות לחדרי רחצה בפרט. ישנם מרצפות דמויות פרקט שיכולות לתת לחדר הרחצה מראה כפרי והן מחוספסות ובטיחותיות, יש מרצפות עם דוגמאות ויש גם מרצפות בצבעים ניטרליים וסטנדרים.

עיצוב המקלחון

אחרי שדאגתם לבטיחות האמבטיה והמקלחון תוכלו להתחיל עם הפן העיצובי לחדר הרחצה. מעבר לעיצוב האסתטי, הפרקטיקה העיצובית יכולה להפוך את חווית השימוש בחדר הרחצה לנוחה יותר, לא לשכוח שזה החדר הכי אינטימי וכיף להשקיע בו ולהיכנס למרחב מפנק ונעים. 

ישנם סגנונות רבים כמו סגנון קלאסי, כפרי, מודרני ועוד, לטובת כך  ניתן להזמין מקלחונים בהתאמה אישית עם הדפס צריבה במגוון דוגמאות שתוכלו לראות ולבחור בקטלוג, תוכלו לבחור פרזול ייחודי בצבע שמתאים לכם  וכמובן את הגודל הרצוי. היתרון בהתאמה אישית שלא תראו מקלחונים כאלה בכל דירה או בית, תוכלו לתת את זריקת הטעם האישי שלכם גם בדבר כה פשוט.


טיפים לתחזוקה נכונה של מקלחון

בראש ובראשונה בחירה של מקלחון לאמבטיה חייבת להיעשות על פי הצרכים. בעת התקנת המקלחון רצוי שלא יהיה צמוד לארון אחסון או לאסלה, יש להשתמש בחומר ניקוי מיוחד שמתאים למקלחו שלכם, לעולם לא לקרצף את הזכוכית עם ספוג גס או צמר פלדה, תדאגו תמיד שחדר הרחצה יהיה מאוורר על מנת למנוע הצטברות עובש, שימו לב שהמקלחון שרכשתם יש תו תקן ישראלי מחמיר לאיכות ובטיחות ושאתם מקבלים אחריות על המוצרים, בחברת טורס גלאס -tores glass תוכלו למצוא את הכל במקום אחד, אמינות, איכות ואחריות.

לסיכום 

אין תשובה חד משמעית לגבי הבחירה במקלחון או אמבטיה,  אך ללא ספק אמבטיה יכולה להיות מפנקת ושווה לשקול אותה בחדר הרחצה. אפשר כיום ליהנות מחוויית אמבטיה עם חיפוי של מקלחון ולהתאים את כל זה באופן אישי לחדר הרחצה שלכם, מה שנשאר לכם זה רק להבין מה אתם רוצים ולפנות לאנשי מקצוע שיעזרו לכם להגשים את הרצונות.

שתפו את הפוסט:

לשיחה עם שרון