מקלחונים | מה חשוב לדעת לפני בחירת המקלחון המושלם

מקלחונים

תוכן עניינים

כיום כמעט בכל בית יש לפחות מקלחון אחד. המקלחון מאפשר מקלחת מהירה או ארוכה בצורה נוחה ומהנה. הוא מתאים לבעלי חדר אמבט קטן או כתוספת לאמבטיה רגילה. זה נראה לנו טבעי שהמקלחונים שם בשבילנו אך חשוב לדעת שלפני בחירת מקלחון מושלם יש עבודת תכנון והתאמה כדי שהוא ישרת את בני הבית בצורה נאמנה.

מה צריך לעשות לפני בחירת מקלחונים?

לפני שבוחרים מקלחון חשוב להבין בראש ובראשונה היכן הוא יוצב. האם התשתית מאפשרת הנחת מקלחון או שיש מגבלה מסוימת. לאחר אישור האפשרות להנחת מקלחון חשוב לאפיין גם את צרכי בני הבית. לבדוק שיש גישה נוחה שהמקלחון שיוצב עומד בתקנים הנדרשים ומותקן על ידי אנשי מקצוע מיומנים. בנוסף לכך אפשר להתאים את סגנון המקלחון לעיצוב הכללי של חדר האמבטיה. בשביל זה יש לתאם ציפיות מראש מול הזגג לגבי העיצוב הצבע והאלמנטים השונים של המקלחונים.

מה צריך לעשות לאחר התקנת מקלחונים

התקנת מקלחון דורשת תכנון מקדים, אבל זה ללא ספק משתלם. כי תכנון נכון יאפשר לבני הבית להנות שנים רבות ממקלחון פונקציונאלי נעים לעין ונח עבור כולם. אך חשוב לדעת כיצד לתחזק אותו. אמנם מקלחון זכוכית אינו דורשת תחזוקה רבה, אין לו כמעט בלאי וניתן לנקות אותו בקלות. אך חשוב למנוע הצטברות אבנית על דפנותיו. לשם כך מומלת לגרוף את המים באמצעות מגב קטן מעל המקלחון. מים שנצברים לאורך זמן על הזכוכית משאירים סימני אבנית שיכולה להפוך לקשה עד בלתי ניתנן להסרה. לכן חשוב להקפיד על הפעולה הפשוטה כדי לשמור על המראה החדש והמבריק לאורך זמן.

התאמה למקלחות קטנות

 הדירות בישראל לא גדולות במיוחד ולפעמים נתקלים באמבטיות עם מגבלת שטח משמעותית. מקלחון הוא הפתרון האולטימטיבי לאמבטיות קטנות. הוא לא תופס מקום רב. ניתן להתאים אותו לפינה קטנה או אפילו למקום מעוגל. כדי לחסוך במקום ניתן לבנות מקלחון עם דלתות הזזה פנימיות שאינן תופסות מקום בחלל. חשוב לקחת בחשבון את מגבלת המיקום יחד עם צרכי בני הבית ולמצוא את האיזון הנכון. את המקלחון ניתן להניח בנוסף לאמבטיה הוא יכול להיות כהמשך ישיר או בנישה נפרדת.

שמירה על בטיחות המתרחצים

מקלחון זכוכית המותקן בחדר אמבטיה מאפשר להתקלח בבטחה מבלי שמים יציפו את הבית ויסכנו את יושביו בהחלקה. לכן חשוב מאד לקחת בעל מקצוע מיומן שיודע להשתמש בחומרי איטום איכותיים שלא יאפשרו דליפה של מים מהמקלחון. מקלחונים נחשבים לחזקים מאד, בטוחים לשימוש ונוחים לניקוי. אפשר לעצב את המקלחונים עם פתח רחב או צר. ישנם גם מקלחונים מונגשים המותאמים לנכים שיושבים על כסא גלגלים ומאפשרים להם להתקלח בבטחה.

אז איך רוכשים את המקלחון הנכון?

משפצים בית? רוצים לשדרג מקלחון קיים? תוכלו בקלות להיכנס לקטלוגים של החברות השונות באינטרנט ולהתרשם ממקלחונים בסגנונות שונים. לאחר מכן אפשר  לקבל כמה הצעות מחיר, לקרוא ביקורות ולבחור בחברה אמינה וותיקה. חשוב לוודא כי כל ההתקנה נעשית על פי התקנים הנדרשים. לאחר מכן מגיע הזגג למדידות שטח. במהלכם הוא בוחן היכן יוצב המקלחון באיזה גודל הוא יהיה ועם איזה פתח. בשלב הבא המקלחון מוזמן וכשהוא מוכן המתקינים מגיעים ומניחים אותו במקום המיועד בבטחה.

לשדרג באפס מאמץ

שיפוץ חדר אמבטיה לא חייב להיות יקר. שדרוג למקלחון זכוכית בהתאמה אישית יאפשר לחלל האמבט להראות אוורירי יותר, רענן ועדכני. העלויות של התקנת מקלחון אינן גבוהות והתמורה שמתקבלת היא שדרוג משמעותי למצב הקיים. כך ניתן להשביח את הנכס, להוסיף מקלחון מתוך מבחר מקלחונים רחב לחדר אמבטיה קיים ולשדרג את איכות החיים.

 

לקריאה בנושא איך לשמור על מקלחון זכוכית לאורך זמן לחצו כאן>>

שתפו את הפוסט:

לשיחה עם שרון