זכוכית מחוסמת – כל מה שאתם צריכים לדעת

זכוכית מחוסמת לבנה

תוכן עניינים

ככל שמתפתחת הטכנולוגיה שמצליחה לשפר שיטות בנייה, כך גם נולדות שיטות שמייעלות ומשפרות את חומרי הבניין שבהם אנחנו משתמשים. חומרים שונים עברו תהליכים כימיים ופיזיקליים כדי להתאים לדרישות המודרניות ולתקנים המחמירים ואחד החומרים האלה הוא זכוכית. זכוכית היא חומר עתיק ששימש בעיקר באזור זה הודות למחצבים ולמינרלים הנמצאים פה, אבל השיטות השונות לייצור זכוכית שכללו אותה לדרגת חומר בניין לגיטימי וחזק מאוד, שאפשר לחולל בו פלאים בכל עיצוב פנים. בהתאם לכך, נבחרה הזכוכית המחוסמת להוביל בראש סדר העדיפויות של אדריכלים ומעצבי פנים על מנת ליצור ממנה אלמנטים שונים להוספה מחוץ לבית וגם בתוכו. הנה כל מה שצריך לדעת על זכוכית מחוסמת ולמה היא נחשבת לחומר עדיף לבנייה ולעיצוב.

מהי זכוכית מחוסמת?

בתהליך של הכנת הזכוכית לשימוש מחממים אותה כדי לצקת אותה לתבניות ולהכין ממנה את הלוחות והאלמנטים שזקוקים להם בבנייה. את הזכוכית מחממים ואחר כך מקררים אותה בהדרגה בתהליך איטי במתקן מיוחד שנמשך לפחות יממה, כדי שתתגבש ותתקשה. בין היתר, הזמן הממושך שומר עליה מהתנפצות ומיצירת בועות אבל יוצר זכוכית רגילה שאין לה תכונות מיוחדות והיא חלשה ושבירה כמו כל זכוכית רגילה שאנחנו מכירים. בשונה מכך, זכוכית מחוסמת היא זכוכית שמחממים אותה לטמפרטורה גבוהה של עד 800 מעלות ואחר כך מקררים אותה בזריזות כדי ליצור שוני בהתכווצות של החלק הפנימי והחיצוני ובכך גורמים לה להתקשות אפילו יותר מהזכוכית הרגילה ולהתגבש לזכוכית מחוסמת שהיא עמידה פי כמה מזכוכית שעברה קירור איטי. הקשיחות שלה נובעת מכך שנוצר לחץ פנימי מתמיד בין הפנים לחוץ ובכך הוא שומר על הקשיות הזאת.

למה זכוכית מחוסמת עדיפה לבנייה?

ככל שחומרים הם חזקים יותר כך הם יכולים לעמוד בלחץ ובעומס הכובד של אלמנטים שונים ואפשר גם להשתמש בהם לחיפוי משום שלא יתנפצו או יישברו בקלות ובמהירות. אפשר לבנות אתם ועליהם ואפשר לשלב אותם בחומרים אחרים מבלי שיפגעו. היופי שלהם הוא בעיני המתבונן, כמובן, אבל אין ספק שזכוכית היא אחד החומרים האלגנטיים ביותר שיש שגם מעניקים לכל עיצוב פנים ממד יוקרתי ועל זמני. לא לחינם זכוכית מחוסמת השתלבה כל כך בקלות בהעדפות של מעצבי פנים ליצור ממנה חיפויים, דלתות, מעקות, מחיצות ואפילו מדפים וגומחות שונות. זכוכית כזאת יפהפייה ונוחה לעיצוב ובכל מקום שבו היא נמצאת היא נראית מצוין ומאפשרת התמזגות עם סגנונות שונים, מאורבניים ועד סגנונות נינוחים ושמרניים.

יתרונות הזכוכית המחוסמת – מה שחשוב לדעת

מלבד החוזק שלה והמחיר הנוח ללקוחות, הדבר החשוב ביותר שצריך לדעת על זכוכית מחוסמת הוא הבטיחות. שיקולי בטיחות הם ראשונים במעלה בכל מקום ולכן כשיש זכוכית שאופן השבירה שלה אינו מסכן חיים זה עדיף על זכוכית רגילה שהרסיסים שלה מסוכנים. זכוכית רגילה נשברת בחלקים גדולים עם שוליים חדים, מה שגרם כבר ללא מעט פציעות ואובדן חיים. מחוסמת מתנפצת לשברים רבים משום שהלחץ הפנימי שלה משתחרר בבת אחת ויוצר שברים קטנים המתפזרים על פני השטח. זה מונע פציעה קריטית וגדולה וגם נוח יותר לניקוי ולשליטה באיסוף כל החלקיקים.

זכוכית אידיאלית לכל מקום

זכוכית מחוסמת מתאימה גם לחלקים הפנימיים של הבית וגם מחוצה לו משום שהיא שקופה ומאפשרת יצירת מרחב גדול בלי חסימת שדה הראייה ובלי ליצור חללים קטנים שמקטינים את החלל המרווח. זה מצוין למעקה של מרפסת כדי לצפות בנוף בלי הפרעה וזה נהדר להקמת מעקות ומחיצות בתוך הבית או לחיפוי קירות במטבח או באמבטיה. 

 

שתפו את הפוסט:

לשיחה עם שרון