מה הם סוגי הזכוכיות הנפוצות ביותר בישראל?

סוגי זכוכיות שונות

תוכן עניינים

ככל שרואים אותן יותר כך גם אפשר להתרשם מהשוני בין סוגי הזכוכיות שבהם נהוג להשתמש בישראל. השימושיות שלהן גדול לא פחות מהמראה הדקורטיבי והמעוצב שלהן, כך שזכוכית בכלל היא חומר רצוי מאוד בכל עיצוב פנים ואצל כל אדריכל. היא מכסה פונקציות רבות וגם נוחה מאוד לתחזוקה ולהתקנה והמחיר שלה מתחרה בהצלחה בכל מחיר של חומרי בנייה אחרים. כשבוחרים נכון את סוגי הזכוכיות המתאימים אפשר ליצור מראה מרשים מאוד וזה מה שחשוב, בסופו של דבר. חשוב לדעת שיש כמה סוגי הזכוכיות והמשותף להם הוא שהם מיוצרים אמנם מחומרי בסיס זהים אבל תהליכי הייצור שלהם וגם התוספות השונות שמוסיפים להם עם השנים גורמים לכל סוג זכוכית להיראות אחרת ולתפקד אחרת. בגלל זה משתמשים בהם בצורה כזאת בכל מקום שזה מתאים להם. להלן מידע על סוגי הזכוכיות הנפוצות בישראל ואיך להשתמש בהם.

סוגי הזכוכיות נפוצות לשימוש בישראל

  • זכוכית רגילה – הזכוכית הבסיסית שמיוצרת בתהליך שמחמם את החומר לטמפרטורה גבוהה ואחר כך מקרר אותה באטיות המתקן מיוחד. המטרה היא ליצור אחידות בין השכבה החיצונית לפנימית ומתקבלת זכוכית פשוטה, פגיעה ושבירה שאינה משמשת לשימושים הדורשים עומס ועמידות גבוהה. היא מתאימה רק לשימושים שאינם מסכנים אותה או את האנשים שמשתמשים בה, משום שכאשר היא נשברת היא יוצרת חלקים גדולים בעלי שוליים חדים העלולים לפצוע עד מוות.
  • זכוכית מחוסמת – הזכוכית הנפוצה ביותר לשימוש לבנייה של אלמנטים שונים וחיפוי קירות, בעיקר בחדרים רטובים כמו המטבח. זכוכית שמיוצרת בחימום לטמפרטורה גבוהה וקירור מהיר מאוד. תהליך זה יוצר מתח פנימי בין השכבה החיצונית לפנימית ובכך מחזק את הזכוכית ויוצר את החיסום העוצמתי שלה. נחשבת לבטיחותית מאוד בגלל אופן ההתנפצות שלה לאין ספור מכיתות קטנות, מה שמונע פציעה מסוכנת ומקל על האיסוף. 
  • זכוכית בידודית – זכוכית המשמשת לחלונות חיצוניים כדי ליצור בידוד תרמי הודות לכליאת אוויר או גז כלשהו במרווח שבין שתי שכבות הזכוכית.
  • זכוכית צבעונית או צבועה – במסגרת עיצובי הפנים המתקדמים מוצאים זכוכיות צבועות או צבעוניות שעוברות הליכים מיוחדים להוספת צבע לדרישת הלקוחות כדי להתאים לעיצוב. מצוינת למטרת חיפוי פנימי או חיצוני של קירות, מוסיפה נוי ועניין לכל עיצוב ומבנה ויכולה להיות רב גונית לפי רצון הלקוח. אפשר לשלוט ברמת השקיפות והאטימות שלה ויש כמה טכניקות המיועדות לצביעת זכוכית כזאת, כמו למינציה או Paint. היתרונות של סוגי הזכוכיות צבועה ברורים בכל חיפוי שבו היא מגינה על הקירות מפני לחות, מוסיפה מוטיבים מעניינים לחלל וגם שומרת על הקיר מפני לכלוך כאשר היא מחפה קירות מטבח. קלה לניקוי כמו כל זכוכית ואינה דוהה או מאבדת מצבעה.
  • זכוכית מודפסת – מלבד זכוכית צבעונית אפשר למצוא גם זכוכית שמדפיסים עליה כחלק מהחדרת הצבע. אפשר להדפיס כל אלמנט עליה בכל דרגת שקיפות והיא יכולה לשמש לחיפוי דקורטיבי מרשים בכל חדר וחלל, לא רק במטבח. 
  • זכוכית רבודה – זכוכית בטיחותית וחזקה המורכבת משתי שכבות זכוכית המודבקות זו לזו באמצעות יריעה של חומר בשם Polyvinyl Butyral. החומר מונע מהשברים להתפזר כשהזכוכית נשברת וגם היא נחשבת לזכוכית בטוחה לשימוש במקומות מסוימת, אם כי החוזק שלה אינו גדול כמו של זכוכית מחוסמת. מוכרת גם בשם זכוכית טריפלקס. סוגי הזכוכית זו מייצרים גם למטרת זכוכית מבודדת רעש וזכוכית מסננת קרינה, לפי דרישת הלקוח והצרכים שלו בבנייה.
  • זכוכית בטיחותית – יש שורה של סוגי הזכוכית המשמשים למטרות בטיחותיות ספציפיות לפי דרישה והליכי הייצור שלהם משתנים מסוג לסוג. יש זכוכית רבודה המשמשת להגנה מפני סופות, זכוכית שיש לה עמידות בפני אש לכמה שיותר זמן, זכוכית משוריינת במיוחד נגד ירי וזכוכית נגד פיצוצים, זכוכית משוריינת העמידה ככל האפשר נגד סיכונים שונים ואינה מתנפצת בזמן תאונה, לדוגמה. כל הסוגים האלה מיוצרים בטכניקות שונות לפי צורכי הלקוחות.
שתפו את הפוסט:

לשיחה עם שרון