חיפוי זכוכית לקירות – כל המידע הנחוץ להחלטה

מטבח מפואר עם חיפוי זכוכית הצבע הלבן מעניק תחושה חמימה - טורס גלאס

תוכן עניינים

חיפוי זכוכית לקירות – המאמר השלם

כאשר מדברים על חיפוי זכוכית לקירות, מדובר בהדבקה של זכוכית על הקיר. למעשה במקום קיר רגיל תקבלו זכוכית. ישנה אפשרות לבחור בין זכוכית נקייה לבין זכוכית מעוצבת, וכך תוכלו לקבל מראה נעים ואסתטי. בדרך כלל נוהגים לבצע חיפוי זכוכית לקירות במטבח, מדובר בדרך נפלאה שתגרום לאורחים שלכם להתרשם מהמטבח, אפשר לבחור בדגמים הכוללים עיטורים, כך תוכלו להנות ממראה מטבח מודרני וחדשני. מובן שאפשר לראות חיפויי זכוכית גם במקומות אחרים בבית. אף על פי שמדובר בפעולת הדבקה פשוטה, יש צורך לבצע החלקה של הקיר לפני ההדבקה, אם יש לכם קיר סדוק מלא בבליטות נראה שלא תוכלו לעשות עליו חיפוי זכוכית. כמו כן חיתוך הזכוכית מתבצע בהתאם למיקום השקעים החשמליים. 

עובי הזכוכית

רבים חושבים שיש צורך בכך שהזכוכית תהיה עבה מאוד, אבל למעשה אפילו חיפוי זכוכית לקירות בעובי של 6 מ"מ יכול להספיק. ככל שהזכוכית תהיה עבה יותר, כך היא תקבל גוון כהה יותר ומחירה יהיה יקר יותר. לפני שאתם בוחרים את עובי הזכוכית רצוי לערוך התייעצות מקדימה עם מספר אנשי מקצוע, כך תדעו שעשיתם את הבחירה הנכונה.

רמת השקיפות

רמת השקיפות נקבעת בין היתר על פי סוג הזכוכית, ישנם שלושה סוגי זכוכיות עיקריים:

זכוכית שקופה – זוהי זכוכית שיש לה בדרך כלל גוון ירקרק, היא הזולה ביותר.
זכוכית אקסטרה קליר – מדובר בזכוכית שקופה לגמרי. היא נחשבת לזכוכית היקרה ביותר.
זכוכית חלבית – היא לבנה, אי אפשר לראות דרכה כלום מבעד לצללים. היא קצת יקרה יותר מהזכוכית השקופה בדרך כלל.

בחירת חיפוי זכוכית לקירות צריכה להיעשות בהתאם לבחירה העיצובית שלכם, אם בא לכם להוסיף צבע או הדפסה מיוחדת על הזכוכית, אז כדאי לבחור בזכוכית אקסטרה קליר. אם תבחרו בזכוכית שקופה, הגוון הירקרק בהחלט יפגע בעיצוב שרציתם לקבל.

סוגי הזכוכיות

הזכוכית המתאימה ביותר לבית היא זכוכית מחוסמת, מדובר בזכוכית שעברה חימום בטמפרטורה גבוהה מאוד, דבר שגורם לה להיות חזקה באופן משמעותי מזכוכית רגילה, כמו כן היא גם שבירה פחות. במקרה שבחרתם בזכוכית לא מחוסמת, היא יכולה להישבר אם תקרבו אליה חפץ חם, לדוגמה סיר חם. לכן במטבח רצוי להשתמש רק בזכוכית מחוסמת.

סוג נוסף של חיפוי זכוכית לקירות שראוי להזכיר הוא מדבקות בסגנון גרדיאנט – מדובר באפקט שבו הצבע משתנה באופן הדרגתי, כלומר הצבע על פני הזכוכית משתנה ומעניק עיצוב מיוחד וייחודי. מדובר בסגנון הדבקה שהיה לנפוץ במיוחד בשנים האחרונות ואפשר לראות אותו במשרדים, בתים פרטיים ולמעשה בכל סוגי החללים השונים. באמצעות השימוש בציפוי זה תוכלו ליצור הפרדה בין המראה של החללים השונים.

כיצד לבחור את חיפוי הזכוכית?

בעת בחירת חיפוי הזכוכית לקירות חשוב לבחור בזכוכית איכותית, כזאת שתשמש אתכם למשך שנים ארוכות, חשוב לא פחות זוהי בחירת המתקין, כדאי שאיש המקצועי בעל ניסיון, כזה שיבצע את העבודה במהירות ללא נזק לזכוכית או לקיר.

לדוגמאות של עבודות שלנו היכנסו אל פרויקטים – טורס גלאס

היתרונות והחסרונות של חיפוי זכוכית לקירות

היתרונות

היתרון הגדול ביותר הוא האפשרויות העיצוביות שיהיו לכם, תוכלו לבחור מבין מגוון רחב של עיצובים ועיצובים, למעשה תוכלו להתאים את חיפוי הזכוכית לקירות לאופי העיצובי של הבית. יתרון נוסף הוא העמידות-
הזכוכית שתקבלו עוברת חיסום, כלומר יש לכם זכוכית עמידה וחזקה. לא יהיה לכם שום חשש לכך שהיא תישבר. מובן שחשוב לציין שמדובר בזכוכית שהיא קלה לניקוי, בניגוד לקרמיקה או חיפויים אחרים שצוברים לכלוך שלא ניתן להורדה במהלך השנים, בחיפוי זכוכית אפשר לנקות אותה באמצעות מטלית.


החסרונות


החיסרון המשמעותי ביותר הוא העלות- המחיר של חיפוי זכוכית לקירות הוא גבוה יותר מאשר זה של כיסוי קרמיקה ושיש, אבל צריך להביא בחשבון שמדובר בהשקעה חד-פעמית. בדרך כלל אין הוצאות תחזוקה נוספות במשך השנים.

כמה זמן לוקחת ההתקנה? 

מדובר בהתקנה פשוטה למדי, היא לוקחת בדרך כלל מספר שעות, חשוב לציין שאין סכנה לנזק או לכלוך במהלך ההתקנה. רצוי לבחור בחברה אמינה, כזאת שיש לה צוות מתקינים מנוסה שיידע להתמודד עם כל בעיה. הדרך הטובה ביותר לדעת מהו טיב ההתקנה שתקבלו הוא פשוט לבדוק מהן הביקורות שהחברה קיבלה באינטרנט. כמובן שחשוב לבדוק מהי האחריות שתקבלו על חיפוי הזכוכית לקירות שבחרתם.

למידע נוסף, ממליצים לכם להיכנס אל  המאמר – חיפוי זכוכית אפקט אומנותי 

בהצלחה!

 

שתפו את הפוסט:

לשיחה עם שרון