מעקות זכוכית למדרגות – שדרוג יוקרתי לבית

מעקה זכוכית למדרגות

תוכן עניינים

מעקות זכוכית למדרגות – לא מה שחשבתם

זכוכית הינה אחד החומרים הנפוצים ביותר בהתקנה של מעקות פנים. תוכלו לראות מעקות בעיצובים מרשימים כגון שילוב של נירוסטה עם זכוכית למראה מודרני ועכשווי, שילוב של זכוכית עם עץ ועוד. אפשר למצוא גם דגמי זכוכית בצבעים ובעיצובים שונים למעקה. למשל זכוכית חלבית, זכוכית בהדפסים שונים, זכוכית שחורה / כהה וכו'. בנוסף,  ישנם גם אמני זכוכית שמייצרים זכוכית מיוחדת למעקות. במידה ואתם שוקלים להתקין מעקות זכוכית למדרגות, מדובר כנראה בהחלטה המשלבת יופי ועיצוב חדשני. מעקה זכוכית משדר עדינות, אסטטיקה, תחושה של ניקיון, אור ואשליה אופטית של חללים גדולים יותר. יש לוודא, כי הזכוכית ממנה מיוצרים המעקות זכוכית למדרגות , תהיה עם תו תקן ישראלי. יש לציין כי הזכוכית המתאימה ביותר למעקות היא זכוכית רבודה, שהיא זכוכית טריפלקס (בעלת 3 שכבות). הסיבה היא שכאשר זכוכית זו נשברת חלילה, היא דבוקה לפילם שקוף, כך שהיא אינה פוצעת ובכך מהווה מוצר בטוח יותר.

התקן הישראלי המחייב הוא גובה מעקה של 105 ס"מ עבור מעקות מדרגות העשויים זכוכית. יש לציין כי גובה זה נמדד מהרצפה. ההתקנה הנכונה של המעקה מתבצעת בקצה החיצוני של אדן השיש כאשר גובהו של המעקה כפי שציינו קודם לכן, הוא 105 ס"מ. מעקות זכוכית מאפשרים מעבר מלא של אור, כך שהחללים נראים גדולים יותר. לרוב, עיצוב זה, המתאים מאוד לבתים בעלי סגנון מודרני, משווה לבית מראה נקי, בקווים מינימליסטיים, לצד מראה מרשים ויוקרתי. יש לציין כי מעקות העשויים מזכוכית קלים לניקוי ותחזוקה. כך שתמיד מספיק ספריי לחלונות ונייר מגבת, על מנת להחזיר להם את הברק והמראה החדש.

מעקות זכוכית למדרגות – בחירה עיצובית ובטיחותית

אחד מהעיצובים הנדרשים ביותר של מעקות זכוכית למדרגות, הוא מעקות עם מנטים. המנטים הם סוג של תופסנים קטנים העשויים ממתכת ומותקנים לאורכו של המעקה. השילוב של תופסנים אלה מעניק מראה עדין יותר ולכן, הוא פופולרי ביותר בקרב בתי אב רבים בישראל. קיימות שיטות שונות של התקנת מעקות זכוכית למדרגות. למשל מעקה של זכוכית על מחברי נקודה, מעקה ששתול בתעלה גלויה או סמויה, מעקה זכוכית המותקן על עמודים קטנים ועוד. זכוכית המעקה היא בעובי של 6+6 מ"מ, או 8+8 מ"מ. שינוי זה, תורם למראה מרשים ומלכותי. מדובר על מעקות מעוצבים ברמה גבוהה, חזקים ובטיחותיים, אשר תורמים למראה מרשים בכל בית שיש בו מדרגות פנימיות.

אחרי ששיבחנו כה רבות את ההשפעה האסטטית, יש לזכור כי מעקות זכוכית למדרגות נועדו לשמש כאביזר בטיחותי. תפקיד המעקה הוא ליצור אחיזה כאשר עולים או יורדים במדרגות, לסייע במניעת החלקה ונפילות. על אף שמדובר בפריט בטיחותי וחשוב מאין כמוהו בבית, עדיין ניתן 'לשדרג' את המעקה ולהעניק לו עיצוב מיוחד. מדובר גם על בטיחות מושלמת וגם על איזו שהיא אמירה בעיצוב מודרני שתמיד כיף להביט ולהשתמש במעקות זכוכית למדרגות.

 

שדרוג חלל הפנים באמצעות התקנת מעקה זכוכית

למעשה יש לציין, כי מעקות זכוכית למדרגות משדרגים לא רק את העיצוב של בתים פרטיים או פנטהאוזים, כי אם גם משרדים. משרד יוקרתי, ניחן בעיצוב מיוחד ומודרני וכן, החללים בו נראים פתוחים יותר וכן, הזכוכית מקנה תחושה של אור וניקיון מופתי עם תחזוקה נכונה ומתמדת. הזכוכית של מעקות הזכוכית היא חזקה במיוחד ומיוצרת לפי תקן ישראלי מחמיר. תהליך ייחודי של ייצור הזכוכית, הוא זה שגורם לה להיות חזקה במיוחד. ייצור מעקות העשויים זכוכית, דורש עמידה בתקני בטיחות מחמירים. זו הסיבה כי יש להזמין מעקות אלה מחברה מוכרת ומקצועית שיש לה שם ומוניטין של שנים.

 

מעקות הזכוכית אהובים על מעצבי פנים ואדריכלים

יש לציין כי מעקות זכוכית למדרגות, אהובים במיוחד על אדריכלים ומעצבי פנים. הסיבה היא,  שמעקות אלה, מתאימים לכל חלל. ניתן לשלב את הזכוכית עם חומרים שונים, כגון עץ או אלומיניום, ובכך להשפיע על התחושה שהחדר משדר. כך למשל, שילוב של מעקות זכוכית למדרגות משולבים עם עץ יעניק לחדר מראה חם יותר (מתאים לעיצוב גרם מדרגות פנימי בבית). שילוב של זכוכית עם אלמנט מתכתי משדר יוקרה ומתאים לעסקים וחללי משרדים. שילוב עם אלומיניום מקובל גם בעיצוב של בתים במטרה לשדרג מראה מוקפד ו'הייטקי'. אם כן, ניתן לקבוע בוודאות כי מעקות המיוצרים מזכוכית, משתלבים באופן טבעי בבית. ניתן כמובן למצוא גוונים שונים של זכוכית, ברק ושקיפות מיוחדת, במטרה להוסיף עוד "נגיעה אישית" משלכם לעיצוב הכולל. ההתקנה של מעקה המיוצר מזכוכית, חייבת להתבצע באמצעות מתקין מומחה בתחום. לרוב, מי שתרכשו ממנו, ידאג לכל הדרוש מבחינת התאמת מידות, התקנה, הנחיות תחזוקה ואחריות.  

למידע נוסף, תמונות ודוגמאות ממליצים לכם להיכנס אל עמוד – פרויקטים | טורס גלאס

בהצלחה!

שתפו את הפוסט:

לשיחה עם שרון